Uitdaging
Nieuwe look, nieuwe campagne
Hefboom is dé organisatie die sociale ondernemers en vzw's ondersteunt met kredieten en begeleiding op maat. Maar deze werking is te weinig bekend bij het grote publiek.
Ze besluiten een animatiefilm te realiseren die hun websitebezoekers kan informeren over de vele aspecten van Hefboom.


Aanpak
De vraag achter de vraag
Wat wil Hefboom bereiken met deze video?
Uit het strategisch voortraject wordt duidelijk waar hun echte uitdaging ligt: nieuwe – en jongere – coöperanten aantrekken om hun community uit te breiden.
We stappen af van het oorspronkelijke explainer-idee en maken een wervende video die we breed kunnen inzetten: op sociale media, in nieuwsbrieven én op de website.
Aanpak
Verjonging zonder clichés
We richten onze pijlen op mensen die geven om de wereld, deel willen zijn van een groter verhaal én hun spaargeld ethisch willen beleggen. Het hoofdpersonage in de video is bewust gekozen om de doelgroep te weerspiegelen.
Daarnaast trokken we naar De Lier vzw, als voorbeeld voor de vele projecten die Hefboom ondersteunt.
De coöperanten en de mensen achter de projecten komen centraal in beeld, met Hefboom als de rode draad.


Resultaat
Wervend in 40 seconden
Geen grijze grafieken of droge uitleg. We vertaalden Hefbooms verhaal naar een clip die informeert, activeert, én de nieuwe doelgroep in de spotlight plaatst.
De video wordt nu breed ingezet op de website en sociale media, en brengt de werking van Hefboom sterk in beeld.
