aanpak

Ons recept voor
duurzaam
videowerk

De video of podcast waarin je organisatie investeert, moet renderen in impact.

Dankzij meer dan 10 jaar ervaring weten we hoe we die duurzame video voor jouw organisatie kunnen maken, in drie etappes:

1

Voorbereiding

Voor de camera begint te draaien, doen we het denkwerk om een productie vérder te brengen.

Wat is jullie doel?

Dat willen we goed begrijpen. Met enkele gerichte vragen komen we tot een werkbaar plan.

doel
plan van aanpak
Speuren naar wat kleur geeft

De beste getuigen, verhalen en locaties, daar gaan we naar op zoek. 

research
Creatief idee met effect

We zoeken de juiste invalshoek voor jullie doel en werken dat creatief volledig uit in enkele voorstellen.

concept
storyboard
Strategie voor bereik

Hoe zorgen we er voor dat we het juiste publiek bereiken?

impact strategie
2

Opname

We kennen de valkuilen en stroomversnellers van media projecten. In ons projectmanagement houden we onze vinger op de planning: punctueel en flexibel, realistisch en no-nonsense. Met één aanspreekpersoon voor jou in de hele machinerie.

Planning als houvast

Wanneer doen we opnames, en waar? Wat en wie zijn daar nodig? Wanneer kan je feedback geven?

planning
logistiek
Plantrekkers die alles fiksen

Of de opname nu in het binnen- of buitenland gebeurt: over het geregel hoef je je geen zorgen te maken.

vergunningen
transport
reservaties
De juiste mensen bij elkaar

We selecteren de hoofdpersonages en stellen een ploeg van technische en creatieve experts samen.

boekingen
casting
contact met getuigen
Na het shooten

Ook van de volledige, professionele postproductie mag je zeker zijn. We werken de video perfect af, klaar voor de wereld.

montage
geluidsmix
animatie
opmaak
kleurcorrectie
vertaling
ondertiteling
3

Verspreiding

Wanneer je video of podcast klaar is, is ons werk nog niet gedaan. Wij gaan verder en helpen je bij de succesvolle lancering en promotie van je project. Welke kanalen zijn een goed idee? Wat heb je daarvoor nodig? Daar zorgen we voor.

FAQ

Wij werken in alle genres en zijn gespecialiseerd in het produceren van diverse soorten video's en podcasts. Van documentaires tot animatievideo’s of content voor socials, en alles ertussenin.


Onze focus ligt op het helder uitleggen en journalistiek correct aanpakken van maatschappelijke uitdagingen. Geef ons een complex dossier, en wij zoeken naar een toffe manier om dat toegankelijk te maken voor je doelgroep, op een creatieve en kwalitatieve manier.  

 

We beginnen met een intakegesprek waarin we jouw doelstellingen voor de video bespreken, evenals de gewenste opleveringstermijn en eventuele ideeën die je al hebt.

Op basis hiervan maken we een eerste inschatting van de aanpak. Dit bespreken we vervolgens in een opvolgingsgesprek, waarin we de details verder toelichten en afstemmen op jouw behoeften.

Hoe een productie kan verlopen en welke taken wij daar kunnen uitvoeren lees je op onze pagina ‘aanpak’.

 

Elk project is uniek, en daarom variëren zowel de opleveringstermijnen als de kosten. Een typische opleveringstermijn kan variëren van enkele weken tot enkele maanden, afhankelijk van de complexiteit van de opdracht. 

Neem gerust even contact op, op basis van enkele gerichte vragen kunnen we al een goede indicatie geven van zowel de kosten als de duurtijd van een realisatie.

Indien nodig kunnen wij al die taken volledig in handen nemen. Jij krijgt één aanspreekpunt, en wij ontfermen ons over de rest. Opzoekwerk, teksten schrijven, parkeerplaatsen regelen of de verschillende externe partijen aansturen.  In onze aanpak stippelen we een traject uit waarbij je op gezette tijdstippen feedback geeft op de voortgang van het project.

Op die manier hou je de vinger aan de pols en benutten we alle kennis die in je organisatie zit, zonder dat je alle details zelf moet opvolgen. 

Elk project is maatwerk - om een goed voorstel te maken stellen we graag enkele vragen. Neem even contact op en dan plannen we een vrijblijvend intake gesprek om je idee te bespreken.

We kunnen jouw team hierin adviseren, of het posten - inclusief het opmaken van de visuals en tekstjes - volledig in handen nemen. 

Hoe en waar de video verspreid zal worden, is een integraal onderdeel van de opstart van elk project. Het zou zonde zijn een mooie video te maken zonder dat die het beoogde publiek bereikt.

Voor meer diepgaande cases en voorbeelden kan je een kijkje nemen op onze ‘projecten’ pagina onder de tab 'impact campagne’.

Dankzij ons werk met internationale ngo’s en vakbonden hebben wij veel ervaring in het realiseren van producties over heel de wereld.

Daarbij vinden we het belangrijk om respectvol samen te werken met je lokale partners. We versterken het productieteam graag met filmmakers en technici van het gastland zelf.

Dat is niet alleen fijn om te doen, maar het levert ook betere films op. 

Of het nu gaat om interviews in het Yoruba of Q’eqchi, ondertitelingen in onze landstalen, voice-overs in het Frans, Russisch en Spaans, livestreams met simultaanvertaling of live ondertiteling - als Belgen en wereldburgers zijn wij volledig gewend om video's in meerdere talen te realiseren.

Straf videowerk nodig?

Blijf op de hoogte